Úvod[editovat | editovat zdroj]

Znamení je jednoduchá forma magie, užívaná v boji zaklínači.

Není to nic "velkého" a nebývají ani často používána, občas ale jejich využití znamená rozdíl mezi životem a smrtí.

Ve hře Zaklínač ovšem mají význam daleko větší, dokonce až klíčový, a se správnou volbou talentů je možné ze znamení učinit svou nejmocnější zbraň, silnější než oba zaklínačské meče.

Znamení je ve hře Zaklínač celkem pět: Aard, Igni, Yrden, Quen, Axie.

Game Icon Aard symbol selected.png Game Icon Igni symbol selected.png Game Icon Yrden symbol selected.png Game Icon Quen symbol selected.png Game Icon Axii symbol selected.png

Aard[editovat | editovat zdroj]

Znamení Aard je telekinetický úder, občas nutný k odstranění trosek v jeskyních; jeho hlavní výhoda ale spočívá ve schopnosti porazit na zem nebo omráčit (po vylepšení) protivníka.

Omráčený nebo ležící protivník se totiž nemůže bránit a je snadné a efektní jej zneškodnit jedním brutálním úderem. Další vylepšení přidává možnost vyrazit protivníkovi zbraň.

Igni[editovat | editovat zdroj]

Znamení Igni je klasický "fireball" neboli ohnivá koule.

Po vylepšení je možný útok na dálku (podržení tlačítka) a podpalování protivníků (vhodný skill Patinado) - tato kombinace efektů je výhodná zejména proti Echinopsům a Archesporám (Coccacidium).

Další vylepšení přidávají toto znamení o efekty bolesti a strachu u protivníků.

Yrden[editovat | editovat zdroj]

Znamení Yrden je magická past položená zaklínačem na zem, na kterou pak naivní příšera či nepřítel může vstoupit.

Způsobuje fyzické zranění, po upgradech může způsobit také bolest, otrávení, oslepení, sražení k zemi či zhoršení bojových dovedností nepřítele.

Quen[editovat | editovat zdroj]

Znamení Quen je skoro čistě defenzivní - vytvoří téměř neprodyšnou kouli okolo Geralta, která ochraňuje Zaklínače před fyzickými útoky nepřátel, pokud ale Geralt zaútočí, okamžitě sama zmizí.

Po vylepšení způsobuje zranění nepřátelům, má delší trvání, chrání i proti nefyzickým útokům (bolest, oheň, omráčení, kyselina, atd.).

Axie[editovat | editovat zdroj]

Znamení Axie je nejméně používané - způsobuje ovlivnění mysli nepřátel, kteří začnou bojovat po zaklínačově boku nebo před ním (přidržení tlačítka) bojácně utečou.

Vylepšení prodlužují dobu okouzlení, umožňují okouzlit i další osoby, přidávají i efekt oslepení, atd. Během hry se jej vyplatí použít zejména v boji na konci Kapitoly II.

Heliotrop[editovat | editovat zdroj]

Znamení, které se nevyskytuje ve hře.

Objevuje se pouze v knihách A. Sapkowského, především v Posledním přání a Meči osudu.

Heliotrop je znamením ochrany před magickými silami - viz povídky Zrnko pravdy a Poslední přání.

Použití[editovat | editovat zdroj]

  • Na seslání každého znamení je zapotřebí určité množství energie (žlutá stupnice); na začátku hry je možné povětšinou seslat pouze 1 kouzlo a poté čekat na doplnění energie (vhodný zejména elixír Puštík).
  • Na každé kouzlo je zapotřebí si nejprve "vzpomenout" - t.j. naučit se jej; k tomu poslouží tzv. Kruhy živlů, které nejenže připomenou Geraltovi dané zakletí, ale i o 50% zlepší jeho účinnost.
  • Významná jsou i tzv. Místa moci, na kterých lze vykonat Rituál magie (na 5 hodin síla znamení + 100%), Rituál očištění (nutný stříbrný talent, odstraňuje toxicitu i účinky elixírů) a Rituál života (nutný stříbrný talent, urychluje regeneraci zdraví).
  • Znamení se vždy sešle stisknutím pravého tlačítka myši, přidržení má za následek zesílení síly znamení, resp. útok na dálku (znamení Igni).