FANDOM

Vivienne de Tabris je mladá, pohledná služebná Toussaintské kněžny Anny Henrietty, o jejíž přízeň by se s velkou radostí ucházel nejeden udatný rytíř. Avšak samotářské chování mladé služebné jim to velmi komplikuje. Mezi nápadníky se řadí i udatný rytíř Guillaume de Launfal.

Životopis Editovat

Předtím než se Vivienne de Tabris narodila, byla prokleta neznámým tvorem, který záviděl lásku a těhotenství jejích rodičů. Požadoval od rodičů zaplatit za vstup do lesa, ale rodiče neměli co nabídnout a tak si tvor vyžádal nenarozené dítě - uvrhl na něj kletbu. Stvoření kletbu utvořilo tak, že použilo slova Vivieniny matky, která si přála, aby jejich nenarozené dítě bylo tak krásné jako ptactvo v lese.

Když se však Vivienne narodila jako krásné zdravé děťáko a nejevilo žádné známky možného prokletí, rodiče velmi rychle na podivné setkání z lesa zapomněli. Ono zapomnění trvalo až do patnácti let. Teprve tehdy se stvořením pronesená kletba poprvé projevila. Nejprve se, ale nejednalo o nic strašného, ale s postupem let kletba posilovala a Viviene se čím dál více podobala ptactvu.

Začala se svou kletbou bojovat a skrývat ji, využívala silné magické předměty, které kletbu potlačovaly a také vodu z jezírka, které kdysi navštěvovali v lese její rodiče. Voda z tohoto jezera měla magickou moc a dokázala ji opět navrátit lidskou podobu, ovšem pouze krátkodobě.

O Víně a Krvi Editovat

Vivienne podobně jako ostatní dvorní dámy doprovází kněžnu téměř na každém jejím kroku, poprvé se tak setká se zaklínačem Geraltem z Rivi, když dojde v aréně k incidentu, které způsobí kontrole vymknutý Šarlej. Se kterým hodlal změřit síly Guillaume de Launfal. V doprovodu Kněžny pak vstupuje do arény k padlému monstru, aby se stala svědky Kněžninu poděkování a následného uvítání Geralta v Toussiantu.

Patronka turnaje Editovat

Rytíři z dalekého okolí se sjeli do Toussaintu, aby změřili své síly v turnaji, jehož patronkou je pro rok 1275 Vivienne de Tabris. Mezi rytíři nechybí zástupci nejrůznějších království, princ Anséis, Tailles a mnoho dalších. Guillaume de Launfal se hodlal turnaje taktéž zúčastnit, ale kvůli svému zranění toho není schopen, požádá tedy Geralta, aby se turnaje zúčastnil místo něj a pomohl mu zjistit, proč je Vivienne tak tajnůstkářská. 

Související úkoly Editovat

Poznámky Editovat

  • Vivienne de Tabris vystupuje pouze v datadisku O Víně a Krvi. V knižní ani předchozích hrách není zmíněna.