Stregobor - čaroděje Stregobora hraje v seriálu Lars Mikkelsen. Jedná se o velmi schopného iluzionistu, který věří v prokletí černého slunce.

Příběh[editovat | editovat zdroj]

Začátek konce[editovat | editovat zdroj]

Stregobor žádá Geralta z Rivie o pomoc, chce aby zabil Renfri.

Stregobor hledí na mrtvé tělo ženy, která ho přišla zabít.

Zaklínač vyhrožuje Stregoborovi.

Čaroděj Stregobor spolu s věží po mistru Irionovi přijal i jeho jméno jako svoji přezdívku. Pomáhá obyvatelům vesničky Blaviken a přitom se skrývá před Renfrinou bandou a Renfri samotnou neboť se oprávněně obává, že do Blavikenu přišla za jediným účelem a to zabít jej. Právě v tentýž čas mu, ale Marilka, starostova dcera, která pro čaroděje sem tam pracovala přivede zaklínače Geralt, který do města přijel prodat hlavu zabité kikimory

Stregobor však nehodlá koupit hlavu zabité nestvůry, nýbrž hodlá zaklínače najmout k odstranění Renfri, kterou považuje za nebezpečnou a prokletou Prokletí černého slunce|kletbou černého slunce. Rovněž zmiňuje, že to byl on, kdo pomáhal přivést dívku na svět a taktéž, to byl on, kdo najal hajného, aby Renfri odvedl do lesa.

Zkoumání prokletí černého slunce[editovat | editovat zdroj]

Čaroděj Stregobor se zabýval prokletím černého slunce dlouhodobě, zkoumal a pitval mladé dívky, aby buď vyvrátil nebo potvrdil teorii o tomto prokletí.  U mnoha z nich dle svých slov nalezl známky mutace, mnohé z nich byl nucen věznit. U malé Renfri rovněž zpozoroval známky prokletí už od útlého dětství. 

I přes veškerou čarodějovu snahu přesvědčit zaklínače, že je Renfri nestvůra a je nezbytné ji zabít, jej Geralt odmítá a odchází.

Masakr v Blavikenu[editovat | editovat zdroj]

Později, když dojde k masakru na tržišti, při kterém se Geralt střetne nejprve s Renfrinou bandou a později se samotnou Renfri, Stregobor sejde z věže, aby se na vlastní oči přesvědčil co se událo na tržišti v Blavikenu, spatří mrtvá těla Renfriny bandy. Když však hodlá tělo dívky odnést, aby jej mohl důkladně prohledat a provést pitvu, zaklínač Geralt mu v tom zabrání pod výhružkou smrti. Stregobor tak nabývá domnění, že byl zaklínač zaklet a podpoří jeho vyhnání z Blavikenu.[1]

Zrádce měsíce[editovat | editovat zdroj]

Istreddův mentor[editovat | editovat zdroj]

Před mnoha lety, než se začal Stregobor ukrývat ve věži před Renfri byl mentorem čaroděje Istredda, který studoval na akademii v Ban Ard. Stregobor ho pověřil špehováním čarodějky Yennefer , která studovala v dívčí akademii jménem Arethusa. Právě od Istredda se Stregobor později dozvídá pravdu o Yennefeřině otci a tím i o její krvi, která je z části elfská.[2]

Galerie[editovat | editovat zdroj]

Reference[editovat | editovat zdroj]

  1. Série 1, Epizoda 01: Začátek konce (S01E01)
  2. Série 1, Epizoda 03: Zrádce měsíce (S01E03)

Objevuje se[editovat | editovat zdroj]

I. II. III. IV. V. VI. VII. VIII.
X X X - - - X -