FANDOM

Zastánce demokracie v knihách Andrzeje Sapkowského, přezdívaný Kalous.

Původně v prestižní hodnosti císařského koronera, zradil císaře a přidal se k povstalecké klice vysoké šlechty s cílem svrhnout císařství. Jeho hlavním úkolem bylo vypátrat a zabít princeznu Ciri, což se mu i téměř povedlo. Díky němu hyzdí Ciri velká jizva na tváři, když ji jen těsně minul vrhací hvězdicí. Nakonec se přidal k arcimágovi Vilgefortzovi a se zbytkem svých lidí byl zatčen při přepadení hradu Stygga speciálními oddíly nifgaardské armády; po procesu byl odsouzen k trestu smrti.
Nutno podotknout, že jeho zájem o zavedení demokracie ve světě pramenil pouze v jeho přesvědčení, že "lůzu" je možné daleko lépe ovládat než bohaté a mocné, už proto, že se dá snadněji "koupit" líbivou politikou a stačí jí pouze iluze moci a vlivu, zatímco moc reálná by mohla zůstat u něj a jeho přátel.

Konec spoileru.

Poznámka:

Ve hře Zaklínač 3 - Divoký Hon, pomáhá Geralt z průšvihu svému trpasličímu kamarádovi Zoltanovi, v úkolu - Nebezpečná hra. Při plnění tohoto úkolu navštíví dům Ceasera Bilzena, který vlastní zajímavou sbírku artefaktů. Mezi svými sběratelskými kousky se nalézá také provaz na kterém byl Stefan Skellen oběšen.