FANDOM

Hamadryády jsou druhem dryád, které mají nejsilnější pouto k lesu, a dokonce vytváří celoživotní mentální spojení s vybraným stromem. Jako u normálních dryád, i jejich potomci jsou vždy ženského pohlaví, aniž by po celé generace musely pít Vodu Brokilonu.

Rysy Editovat

Fyzické rysy Editovat

Stejně jako ostatní dryády jsou hamadryády většinou menšího vzrůstu a velmi štíhlé. Jejich kůže může být zbarvená do olivova, kaštanova, zelena až červena.

Jsou sice podobné lidem, ale mají určité "podivné" rysy, které je od dh’oine značně odlišují.

Psychické rysy Editovat

WGW Earthen Maw

Spojení mezi hamadryádou a jejím stromem ulehčuje čerpání Síly ze země a vzduchu. Díky tomu patří hamadryády mezi nejsilnější dryádské čarodějky a některé mohou zvládat magii na úrovní lidských arcimágů. Tyto čarodějky obvykle doprovázejí dryádské strážkyně u hranic Brokilonu, kde pomáhají odstrašovat narušitele děsivými kouzly jako například Pohlcení země (angl. Earthen Maw).

Hamadryády jsou výtečnými léčitelkami a vyznají se v použití conynhaely a kostivalu. Také dokáží ovlivňovat růst květin tak, aby srostly do podoby chalup a domů, kde mohou ostatní dryády pohodlně bydlet. Ty nejzkušenější dokáží vyvolat dubotvory.

I přes všechny výhody má jejich spojení se stromy jednu značnou nevýhodu: když strom umře, jeho hamadryáda se obvykle utrápí k smrti. Obdobně tomu je, když hamadryáda opustí území, kde její strom roste.

Historie Editovat

Podle některých pověstí dryády, a tím pádem i hamadryády, vznikly z elfských experimentů, ve kterých se elfové pokoušeli vytvořit magicky proměněné lidské válečnice v boji proti Seveřanům. I když bylo několik dryád spatřeno v elfských ruinách, kde chránili místní faunu a flóru, podle trpaslíků dryády obývaly Kontinent už dávno před příchodem Seveřanů i Aen Seidhe. Dokonce se předpokládá, že dryády, a hlavně hamadryády, přišly společně už s prvními stromy, což by je řadilo mezi úplně první obyvatele světa.  

Hamadryády nesnáší trpaslíky, protože ubližují lesům. Trpaslíci je zase vnímají jako divošky podobné nymfám. S elfy vychází lépe, protože sdílí podobnou úctu k přírodě, i když mají elfové tendence ji přetvářet k vlastní vůli.

Příchozím Seveřanům přišly hamadryády jako nestvůry, démoni stromů, a musely být nutně vykázány nebo zabity, existovala-li nějaká šance vytěžit z lesů dřevo. Většina hamadryád se tak uchýlila do Brokilonu, ačkoli pár se jich najde pořád volně v lesích, v oblastech, kde se s nimi lidé radši spřátelili, než aby je vyvražďovali, například v Zaříčí.

Kultura Editovat

Hamadryády netvoří oddělenou společnost. Žijí spolu s ostatními dryádami či s lidmi, kteří vůči nim nechovají předsudky. Spousta z nich žije o samotě v divočině, kde chrání své stromy a starají se o ně.

Galerie Editovat

Známé hamadryády Editovat

  • Manželka včelaře z Horního Zaříčí v Temerii (?)