FANDOM

060f752796a7fa366b4fd6dcbccc8f09

Geoffrey Monck byl mocný čaroděj, jeden z prvních mágů, jenž ovládl magii starších ras. Napsal knihy „Magie staršího lidu“ a „Teorie a praxe používání portálů teleportace“ také byl spoluautorem „Přírodní magie“ na které pracoval společně s čarodějem Ivo Richertem. Společně s čaroději Janem Bekkerem a Giambattistou, stál u zrodu Novigradské unie. Monck je jedním ze zakladatelů první Čarodějné Kapituly (vyšší komory Bratrstva čarodějů) v severních královstvích.

Největšího věhlasu však získal Geoffrey Monck především tím, že velmi dobře ovládal síly vduchu. Dokázal vykouzlit víry i hurikány. Dle všeho se uměl zmocnit tzv. géniů, přesněji vzdušných djinnů, které věznil ve svých láhvích a kteří mu měli splnit tři přání. Díky těmto djinnům prý dokonce levitoval. Své láhve se zapečetěnými génii vzduchu pečetil značkou berličkového kříže s devíti hvězdami.

Další čin kterým se mág proslavil hlavně mezi mágy bylo, že vzal skupinu malých nadaných dětí, které označoval za zřídla a které nasbíral po celém území Pontaru a odvedl je někdy po roce 767 k elfským mágům do města Loc Muinne aby se naučili ovládat své schopnosti a stali se mocnými čaroději. (Do této skupiny dětí patřil i Gerhart z Aelle, znamý jako Hen Gedymdeith, v roce 1267 byl Gerhart z Aelle nejstarším žijícím mágem který ovšem ještě téhož roku zemřel.)