Následující článek potřebuje ještě hodně práce, aby byl kompletní! Stejně tak mnoho dalších článku.

Pokud víte něco o tomto článku či o nějakém jiném více než je již napsáno, neváhejte a editujte. Nevíte jak správně editovat příspěvky a potřebujete poradit? Navštivte detailně zpracovaný manuál, který vás provede základy.

Emhyr var Emreis, Deithwen Addan yn Carn aep Morvudd (Ve Starší mluvě "Bílý plamen tančící na mohylách nepřátel") – Císař a absolutní vládce Nilfgaardské říše.

Bystrý, všehoschopný, inteligentní, nesnášející faleš (především u ostatních), asketický, racionálně, machiavelisticky uvažující, ochotný pro blaho císařství a Světa udělat cokoliv.

Chráněn fanatickou Císařskou gardou decimuje domácí šlechtickou opozici, spolupracuje s obchodníky a finančně vlivnými skupinami a prosazuje jejich obchodní zájmy („zájmy císařství“) v zahraničí.

Vyvolal Velkou válku s Nordlingy (tj. Severními královstvími) a i když byl nakonec poražen, svou pozici naopak ještě více upevnil a obchodní syndikáty a manufaktury Nilfgaardu byly jediným opravdovým vítězem války, kdy po uzavření míru zaplavily svými levnými výrobky válkou zničená Severní království.

Během války bylo šíření a podpora politických a rasových konfliktů mezi nepřáteli Emhyrovou oblíbenou taktikou: Emhyr poskytl značnou autonomii v rámci Nilfgaardu samostatnému elfímu státu Dol Blathanna a rovněž finančně podporoval povstalce ze Scoia'tael; po válce je pak ponechal svému osudu.

VAROVÁNÍ - následuje SPOILER nejvyššího kalibru - doporučuji nečíst za žádnou cenu do přečtení Paní jezera![editovat | editovat zdroj]

Jak se dozvíme na konci Ságy, jedná se o otce Cirilly - domnělého Dunnyho z Maechtu neboli Ježka z Erlenwaldu.

Je samozřejmě opravdu právoplatným císařem Nilfgaardu z rodu Emreisovců; jeho "kletba" i sňatek s Pavettou byly pouze důsledkem bojů o moc v Nifgaardu po úmrtí jeho otce. Zapříčinil smrt Pavetty a společně s Vilgefortzem plánoval využít Ciri ke svým mocenským ambicím.

Později se s Vilgefortzem ve zlém rozešel a snažil se získat Ciri na vlastní pěst. Nakonec se ale ukázalo, že není tak nelidský a krutý, jak si snažil namluvit.

Konec spoileru.

Zaklínač 3: Divoký hon[editovat | editovat zdroj]

Zápisy z deníku[editovat | editovat zdroj]

Jen málo jmen v historii kontinetu budilo tolik hrůzy a úcty jako Emhyr var Emreis, Deithwen Addan yn Carn aep Morvudd - Bílý plamen tančící na hrobech svých nepřátel, císař Nilfgaardu, vládce Metinny, Ebbingu a Gemmery, panovník Nazairu a Vicovara, pán jedné poloviny civilizovaného světa, který se snažil o dobytí té druhé. Byl jedním z těch lidí, jejichž skutky a rozhodnutí utvářely osud celých království a národů.

Co by tedy mohl chtít od prostého zaklínače?

Císař dal jasně a stručně najevo, o co mu jde. Jeho dcera a Geraltova chráněnka Cirilla byla ve velkém nebezpečí, neboť na její stopě byl Divoký hon. Geralt, mistr stropař svázaný s Emhyrovou dcerou železnými pouty osudu, měl větší šanci ji najít než kdokoli jiný na světě.

Galerie[editovat | editovat zdroj]

The Witcher 3 Wild Hunt-Emhyr var Emreis.png
Tw3 journal emhyr.png
Tw3 flashforward Emhyr death.jpg
Emhyr triumph Novigrad.jpg
TW3-Emhyr Concept 1.jpg
Tw3-Emhyr Concept final.jpg
Tw3 Emhyr by Arkadiusz Matyszewski.jpg
Tw3 Emhyr on throne.jpg
Tw3 emhyr var emreis standing pose.jpg
Tw3 cardart nilfgaard emhyr bronze.png
Tw3 cardart nilfgaard emhyr copper.png
Tw3 cardart nilfgaard emhyr silver.png
Tw3 cardart nilfgaard emhyr gold.png
Tw3 cardart nilfgaard emhyr platinium.png
Emhyr-meeting-ciri.jpg
Emhyr-on-ship.jpg
Movie - Duny.png
Duny film.jpg