FANDOM

Celým jménem Cirilla Fiona Elen Riannon známá také jako Cirilla z Cintry', zkráceně pak Ciri. ,narozena 1251 (21 let v Zaklínači 3)

Je posledním potomkem z rodu vladařů království Cintry; země ležící na hranicích Severních království a Nilfgaardského Císařství.

Je dcerou Pavetty z Cintry a Dunnyho z Maechtu, vnučka slavné Lvice z Cintry Calanthé, dítě Starší krve – krve elfů - zděděné z matčiny strany po slavné elfské věštkyni Laře Dorren.

S jejími rodiči se setkáváme v Otázce ceny, je spojena se zaklínačem Geraltem prostřednictvím Osudu (je Dítětem překvapení).

Geralt je pro ni otcovskou figurou a zasvětí ji do tajů zaklínačských bojových umění, Geraltova přítelkyně Yennefer ji naučí základy magie, pro kterou má Ciri ohromné předpoklady (je velmi silným zřídlem, podobně jako Alvin v PC hře Zaklínač).

Ciri vypadá na první pohled jako obyčejná dívka, od ostatních ji odlišují pouze šedivé vlasy a nepěkná jizva na tváři.

Během Ságy o Zaklínači Ciri prochází proměnou z malého děvčete v dospívající dívku, mezi její základní povahové rysy zde patří domýšlivost, vytrvalost a odvaha.

Její důležitost pro děj ságy postupně roste a časem se mluví spíše o Sáze o Zaklínači a Ciri.

==
Etymologie == Jméno Ciri je odvozeno ze slova Zireael, pocházejícího ze Starší Mluvy a znamenajícího "Vlaštovka".

Ve hře Zaklínač 3: Divoký hon Editovat

Zápisy z deníku Editovat

Cirilla Fiona Elen Rianon - co o ní můžu říct? Že se jí zkráceně říká Ciri, že se narodila roku 1251, že má popelavé vlasy a na tváři jizvu?

To všechno je pravda a to je Cirilla, jak ji znám nejlépe, taková, jak jsem ji poprvé před mnoha lety uviděl, taková, která se zdála být veskrze, no, ne obyčejná, ale rozhodně ne tak mimořádná, jak doopravdy je.

Neboť Cirilla je také velmi zkušenou zaklínačkou, dědičkou několika trůnů, poslední nositelkou Starší krve, mocným Zřídlem nabitým výjimečným magickým nadáním a Paní Času a Prostoru. Nejsou v porovnání s tímhle podrobnosti jako barva jejích vlasů či datum narození tak nějak nepodstatné? Také bych vám mohl říct, že je to Geraltova osvojená dcera - ale to by bylo hrozné zjednodušení. Ciri je mnohem víc. Je jeho Osud, jeho Nečekané dítě, někdo, kdo je se zaklínačem svázaný těmi nejspožitěji propletenými pouty osudu.

Podle prastaré zaklínačské tradice Geralt Ciri vzal na Kaer Morhen, kde přešla do jeho péče. Tam ji s Vesemirem vycvičili v profesionálního zabijáka příšer. Právě tehdy se poprvé projevilo její magické nadání a ona zjistila, že je Zřídlem.

Ciriin dar se ukázal být zároveň prokletím. Kvůli němu se jednoho dne bude muset schovávat před celým světem - i před Geraltem. Ciriin životopis obsahoval ještě jedno velké tajemství. Jejím skutečným otcem nebyl nikdo jiný než císař Nilfgaardu Emhyr var Emreis. Jeho slova potvrdila obavy, které se Geraltovou hlavou honily po noční můře. Ciri se vrátila a byla ve smrtelném nebezpečí, neboť jí byl na stopě neústupný Divoký hon.

Yennefer jasně vysvětlila, proč Divoký hon Ciri chce: chce moc skrytou v její Starší krvi. Také Geraltovi sdělila, že Ciri viděli ve válkou rozervaném Velenu a také v Novigradu, největším městě na světě.