FANDOM

Následující článek potřebuje ještě hodně práce, aby byl kompletní! Stejně tak mnoho dalších článku.

Pokud víš něco o tomto článku či o nějakém jiném více než je již napsáno, neváhej a edituj.

Ciri, celým jménem Cirilla Fiona Elen Riannon, známá taktéž jako Cirilla z Cintry. Je dcerou Pavetty z Cintry a Dunnyho z Maechtu, vnučkou slavné Lvice z Cintry Calanthé. Narozena roku 1251 (v době Zaklínače 3 jí je 21 let). Jedná se o posledního potomka z rodu vladařů království Cintry; země ležící na hranicích Severních království a Nilfgaardského Císařství. Slavné dítě Starší krve – krve elfů - zděděné z matčiny strany po slavné elfské věštkyni Laře Dorren.

Sága o ZaklínačiEditovat

Zaklínač Geralt z Rivie se s rodiči Ciry setkává dávno před jejím narozením (povídka Otázka ceny), během této příležitosti dojde k propojení jejich osudů. Ciri se stane prostřednictvím osudu Geraltovým dítětem překvapení. 

Krev ElfůEditovat

Ciri žije společně se zaklínači ze školy Vlka na jejich hradišti Kaer Morhen, kde se účastní zaklínačského výcviku pod vedením všech přítomných zaklínačů. Učí se šermovat, odrážet údery, trénovat postřeh a reflexi a v neposlední řadě rozeznávat a poznávat nestvůry obývající svět. V tomto režimu žije až do příjezdu čarodějky a Geraltovi přítelkyně Triss Ranuncul.

Čarodějka je velmi znepokojena s režimem malé dívky, oblečením a celkově s jejím způsobem života. Důrazně pokárá přítomné zaklínače, obstará dívence lepší šaty a začne se o ni starat. Přitom zjišťuje, že moc dívenky je mnohem větší než je ona sama schopna zvládnout. Triss proto začne na Geralta apelovat, aby dívku svěřil do učení někoho mocnějšího - konkrétně do rukou čarodějky Yennefer.

Později je Ciri odvezena Geraltem a Triss ze starého hradiště do chrámu Melitelé, který spravuje matka Nenneke, zde se vzdělává společně s ostatními děvčaty a pravidelně dochází na hodiny k čarodějce Yennefer, která po nějaké době do chrámu na žádost zaklínače dorazí. Ciri a Yennefer se zpočátku nemají vůbec rády, ale postupem času si k sobě vzájemně vybují vztah.

Čarodějka ji naučí základy magie, pro kterou má Ciri ohromné předpoklady (je velmi silným zřídlem, podobně jako Alvin v PC hře Zaklínač

VzhledEditovat

Ciri vypadá na první pohled jako obyčejná dívka, od ostatních ji odlišují pouze šedivé, popelavé vlasy a nepěkná jizva na tváři. Během Ságy o Zaklínači Ciri prochází proměnou z malého děvčete v dospívající dívku, mezi její základní povahové rysy zde patří domýšlivost, vytrvalost a odvaha.

Ve hře Zaklínač 3: Divoký hon Editovat

Zápisy z deníku Editovat

Cirilla Fiona Elen Rianon - co o ní můžu říct? Že se jí zkráceně říká Ciri, že se narodila roku 1251, že má popelavé vlasy a na tváři jizvu?

To všechno je pravda a to je Cirilla, jak ji znám nejlépe, taková, jak jsem ji poprvé před mnoha lety uviděl, taková, která se zdála být veskrze, no, ne obyčejná, ale rozhodně ne tak mimořádná, jak doopravdy je.

Neboť Cirilla je také velmi zkušenou zaklínačkou, dědičkou několika trůnů, poslední nositelkou Starší krve, mocným Zřídlem nabitým výjimečným magickým nadáním a Paní Času a Prostoru. Nejsou v porovnání s tímhle podrobnosti jako barva jejích vlasů či datum narození tak nějak nepodstatné? Také bych vám mohl říct, že je to Geraltova osvojená dcera - ale to by bylo hrozné zjednodušení. Ciri je mnohem víc. Je jeho Osud, jeho Nečekané dítě, někdo, kdo je se zaklínačem svázaný těmi nejspožitěji propletenými pouty osudu.

Podle prastaré zaklínačské tradice Geralt Ciri vzal na Kaer Morhen, kde přešla do jeho péče. Tam ji s Vesemirem vycvičili v profesionálního zabijáka příšer. Právě tehdy se poprvé projevilo její magické nadání a ona zjistila, že je Zřídlem.

Ciriin dar se ukázal být zároveň prokletím. Kvůli němu se jednoho dne bude muset schovávat před celým světem - i před Geraltem. Ciriin životopis obsahoval ještě jedno velké tajemství. Jejím skutečným otcem nebyl nikdo jiný než císař Nilfgaardu Emhyr var Emreis. Jeho slova potvrdila obavy, které se Geraltovou hlavou honily po noční můře. Ciri se vrátila a byla ve smrtelném nebezpečí, neboť jí byl na stopě neústupný Divoký hon.

Yennefer jasně vysvětlila, proč Divoký hon Ciri chce: chce moc skrytou v její Starší krvi. Také Geraltovi sdělila, že Ciri viděli ve válkou rozervaném Velenu a také v Novigradu, největším městě na světě.

PoznámkyEditovat

  •  Etymologie:  Jméno Ciri je odvozeno ze slova Zireael, pocházejícího ze Starší Mluvy a znamenajícího "Vlaštovka".