FANDOM

Brisingamen je sto-padesáti-karátový briliantový diamant, který tvoří část náhrdelníku sochy Freyji v jí zasvěcené svatyni na Hindarsfjallu

„U sta mořských ďasů,“ neudržel se ani na tomto svatém místě zaláteření Crach an Craite. „Zapomněl jsem, jak velký je ten Brisingamen. Nebyl jsem tady od dětství… Za ten kámen by se daly koupit všechny doky v Cidaris. I s loďaři a celoroční produkcí.“
Jarl přeháněl. Ale ne příliš.

—str. 284, Věž vlaštovky

Yennefer potřebovala brisingamen k sestavení megaskopu , aby se mohla spojit s určitými čaroději, kteří by jí pomohli najít úkryt Vilgefortze. Matka představená Sigrdrifa zpočátku odmítala diamant vydat, ale poté svolila pro dobro Ciri .

„Sejmout bohyni se šíje Brisingamen?“ zopakovala Sigrdrifa, leč v jejím hlase nezaznělo žádné svaté pobouření. Spíše jakoby nemohla uvěřit vlastním uším. „Ne. Yennefer, to je prostě nemožné. Nejde jen o to, že bych se neosmělila… I kdybych se k něčemu podobnému odhodlala, Brisingamen nelze sundat. Náhrdelník nemá sponu, je trvalou součástí sochy.“

—str. 285, Věž vlaštovky

Zaklínač 3: Divoký hon Editovat

V Zaklínači 3 najdeme odkaz na dění v knihách:

Skelližané se považují za přímé potomky Otkella, bájného hrdiny a prvního vyznavače Freyina kultu na ostrovech. Na počest této bohyně na Hindarsfjallu vztyčil nádherný chrám (který byl bohužel v nedávných letech pro návštěvníky uzavřen kvůli obavám z možné krádeže slavného diamantu jménem Brisingamen, jenž zdobí sochu bohyně).

—Zaklínač 3: Divoký hon