FANDOM

Brenna byla malá, rybářská osada poblíž Starých Zadků a Mariboru ležící na řece Chotle. Právě zde se odehrála jedna z nejslavnější bitev severních válek, bitva u Brenny. Po válce byla zpustošená vesnice obnovena a znovuvybudována.

Ctihodný Jarre z Ellanderu Starší:

Annales seu Cronicae Inclitt Regni Temeriae
"Opodál bitevního pole, místa onoho krutého střetu, v němž se takřka veškerá zbrojná moc Severu utkala s nezměrnými silami nilfgaardského nájezdníka, ležely dvě rybářské vísky: Staré Zadky a Brenna. Poněvadž ale v té době byla Brenna v důsledku vojenských operací do základů vypálena, došlo tedy k „bitvě u Starých Zadků“. To, že se nyní o stejné události hovoří a píše jako o „bitvě u Brenny“ má dva důvody: Primo – obnovená Brenna je dnes výstavná a prosperující obec, kdežto Staré Zadky již před časem jejich obyvatelé opustili a osada zpustla a zarostla kopřivami, lopuchy a pýrem. "

—str. 257, Jarre, Paní jezera

Poznámky Editovat

  • Ve hře Zaklínač i ve všech mapách v Sáze o zaklínači je Brenna nesprávně zasazena na sever od Mariboru. Protože má ležet na řece Chotle, která od města protéká na jihozápad, nemůže tomu tak být.