FANDOM

Alpy nebo alpory jsou členy upíří rasy, která obývá území Severního království od Konjunkce sfér , která se stala přibližně 230 let před počátkem lidského letopočtu.

Vzhled Editovat

V mnoha ohledech jsou alpy podobné dalším dvěma druhům inteligentních vampýrů, molům a bruxám , i když jsou viditelně mnohem slabší. Jeden z jejich společných vlastností je imunita vůči slunci, které je pro obyčejné vampýry škodlivé. Oproti tomu, stříbro užité ve formách zbraní nebo řetězů je zranit dokáže, proto se mu snaží vyhýbat.

Jak jednou řekl vyšší vampýr Emiel Regis Rohellec Terzieff-Godefroy jeho lidským přátelům, každý vampýr je pro magické visuální hledání a skenování neviditelný, proto nemůže být nalezen ani mistrným zaznamenávacím kouzlem.

KulturaEditovat

Všichni vampýři dohromady jsou zobrazováni s širokou kulturou, ale není známo, jak moc se jejich zvyky proplétají nebo jestli pro většinu z nich znamenají více či méně. Jako inteligentní vampýři, včetně alp, považují krev za něco podobného alkoholu a pijí ji při oslavách svátků, jako úplněk. 

ZaklínačEditovat

Záznam z BestiářeEditovat

Žádná jiná příšera neinspiruje tolik bájí a bludů jako alpa. Lidé věří, že se tenhle upír dokáže přeměnit na černého psa nebo jedovatou ropuchu. Pletou si alpy se sukubamy, věříc, že jsou chlípné a mají sklon ke svádění pohledných mladých mužů. Lidové příběhy popisují jejich šarm a krásné vábné hlasy, stejně jako jejich odpor k panicům. Co je ale bezpochyby pravda je to, že se pochybují neslyšně a zaútočí v momentě překvapení, málokdy dávajíc jejich obětem možnost křičet hrůzou. 

LokaceEditovat

Zdroje Editovat

  • Jedna z mnoha starých venkovských žen v Bahnicích dá Geraltovi záznam do bestiáře a jejich alchymistické části výměnou za něco k jídlu. 
  • Upíři: fakty a mýty

PoznámkyEditovat

  • Ostatky alpy mají vždy šanci obsahovat Neazanské soli, nebudou obsahovat Tesáky alpy bez záznamu Alp v bestiáři. 

Dodatek O Víně a KrviEditovat

Záznam o Alpách do bestiáře se dá získat přečtením knihy Alpy - Nebezpečné sestřenice brux

Záznam z bestiářeEditovat

Vypadala jako bruxa, ale nebyla to bruxa... - kousek z konverzace mezi správcem Falkoanu a zaklínačem.
Alpy jsou vampýři, vzhledově se podobající bruxám. Někteří jim říkají fantomové, jménem, které jim sedí, protože jako fantomové pronásledují a trápí muže. Většinou na sebe berou podobu ženy, i když můžou vypadat i jako zvířata. Nejčastěji je najdete, jak se plížejí kolem vesnic. Útočí v noci a nejaktivnější jsou za úplňku. Slina alpy jednoho i uspí a když je použita na spícího člověka, dokáže vyvolat příšerné noční můry. Někteří tvrdí, že jsou důvodem k legendám o lidech, kteří šli spát zdraví a ráno byli nalezeni bílí jako sníh, bez kapky krve v žilách. 
V souboji alpy vynakládají nadpřirozenou rychlost a neuvěřitelnou (i na vampýří měřítka) výdrž. Jeden musí mečem mířit dost přesně, protože alpy jsou nepřekonatelné v umění vyhýbání se ranám. Doporučuje se znamení Yrden , protože obranu alpy oslabuje. Další strategií je vypití lektvaru Černá krev , jelikož alpy ze svých obětí sají krev, aby je oslabily a obnovily své vlastní schopnosti. 
Narozdíl od brux se alpy nedokážou zneviditelnit, vydávají ječivé zvuky, které člověka ochromí v šokové vlně. Jejich největší přednost je jejich mrštnost a dokážou vyskočit s nepřirozenou lehkostí, která až hraničí se schopností létat. V lidské podobě snadno splynou s okolní komunitou, což z nich dělá opravdu nebezpečné bytosti. 

Bojová taktikaEditovat

Podobně jako bruxu, shozením alpy na zem pomocí znamení Aard vám může umožnit zabít ji na jednu ránu. Jinak, pomažte meč olejem proti vampýrům a možná vypijte Černou krev. Alpy jsou neobyčejně rychle a preferují uhýbání namísto blokování, narozdíl od bruxy. Často také odskočí z dohledu, aby na vás buď skočily zhora, nebo aby si připravily jejich křik.

Je lepší ji moc dlouho nenahánět nebo se s ní dlouho nepřetahovat. Vyhnětě se jejímu křiku, pokud se to nepovede, snažte se stát na místě a blokovat, nejlépe s použitým znamením Yrden .​​​​