Aguara, také známá jako liščice, vixena či liščí démon je anterion (nehumanoidní bytost schopná přeměny na humanoidní podobu). Aguařina pravá podoba je liška. Vyskytují se v knize Bouřková sezóna.

Schopnosti[editovat | editovat zdroj]

Aguary mají velmi silnou magickou moc. Dokáží vytvářet dokonalé iluze, například schovat celý říční kanál či očarovat ostatní bytosti, aby konaly dle jejich vůle.

Ačkoli se nejedná o humanoidy, naučily se mluvit obecnou mluvou, kterou používají při komunikaci s lidmi.

Reprodukce[editovat | editovat zdroj]

Aguary se nemohou rozmnožovat pohlavním stykem, a proto unášejí mladá elfská děvčátka, která pak skrze magii promění v aguary. Použitím tohoto kouzla mezi nimi ale vznikne jakési mateřské pouto, a tak, pokud se kdokoli pokusí holčičku ukrást zpátky, nebo jí ublížit, čeká ho velmi těžký boj s mateřskou aguarou, která zabije kohokoli, kdo stojí mezi ní a její „dcerkou“.

Aguara by Jana Komárková.png
Fox Children Aguara hybrid form.jpg
Fox Children Aguara human form.jpg
Denis Gordeev Aguara.jpeg

Zajímavosti[editovat | editovat zdroj]

  • Aguara“ znamená v jazyce guaraní „liška“. V jejich mytologii je tzv. aguara-tunpa (doslova „liščí bůh“) bytost, která oklamává lidi a používá své síly, aby na ně snesla neštěstí a utrpení, i když vzácně se dokáže zachovat i blahosklonně. Podobná božstva najdeme ve francouzské mytologii (reynardine) či japonské (kitsune).