FANDOM

Aguara, také známá jako liščice, vixena či liščí démon je anterion (nehumanoidní bytost schopná přeměny na humanoidní podobu). Aguařina pravá podoba je liška. Vyskytují se v knize Bouřková sezóna.

Schopnosti Editovat

Aguary mají velmi silnou magickou moc. Dokáží vytvářet dokonalé iluze, například schovat celý říční kanál či očarovat ostatní bytosti, aby konaly dle jejich vůle.

Ačkoli se nejedná o humanoidy, naučily se mluvit obecnou mluvou, kterou používají při komunikaci s lidmi.

Reprodukce Editovat

Aguary se nemohou rozmnožovat pohlavním stykem, a proto unášejí mladá elfská děvčátka, která pak skrze magii promění v aguary. Použitím tohoto kouzla mezi nimi ale vznikne jakési mateřské pouto, a tak, pokud se kdokoli pokusí holčičku ukrást zpátky, nebo jí ublížit, čeká ho velmi těžký boj s mateřskou aguarou, která zabije kohokoli, kdo stojí mezi ní a její „dcerkou“.

Zajímavosti Editovat

  • Aguara“ znamená v jazyce guaraní „liška“. V jejich mytologii je tzv. aguara-tunpa (doslova „liščí bůh“) bytost, která oklamává lidi a používá své síly, aby na ně snesla neštěstí a utrpení, i když vzácně se dokáže zachovat i blahosklonně. Podobná božstva najdeme ve francouzské mytologii (reynardine) či japonské (kitsune).