FANDOM

Zaklínač (PC)Edit

Zápis v denníku: Edit

Jednoduchý ľudia označujú baziliškou za kráľov zerrikánskych pustatín a často si ich mýlia s kuroliškami. Tvrdia, že tieto beštie tak silne nenávidia všetko žive, až sám ich dych je jedovatý a pri pohľade na nich každý skamenie. V bájkach je jediným spôsobom boja s baziliškom zrkadlo: je nutné v ňom zachytiť hrozivý vzhľad beštie a ukázať jej ho. Zaklínači však oponujú, že keď už niekto trvá na zrkadle, tak je lepšie použiť nejaké veľké a ťažké a mlátiť s ním baziliška hlava-nehlava.

Výskyt: Edit

Zaklínač 3: Divoký hon Edit

Citát: Edit

Na pamiatku šľachetného rytiera Rodericka, zabitého počas udatného boja s baziliškom. Dúfajme, že sa tá obluda udusila jeho kosťami.

- nápis na náhrobku, wyzimský cintorín

Opis: Edit

Navzdory obľúbenej povere, baziliškoviia nedokážu pohľadom premeniť veci na kameň. To je avšak malá útecha vzhľadom k tomu, že ich kyselinov napustené, jedovaté pazúry poskytujú veľa iných možností ako zabiť svoju korisť.

Výskyt: Edit

Baziliškovia milujú temné a vlhké miesta ako napríklad pivnice, jaskyne a mestské stoky. Lovia počas dňa, kedy trpezlivo čakajú v úkryte kým sa ich obeť priblíži a potom v okamihu vyskočia a prevedú smrtiaci útok.

Boj: Edit

Počas prípravy na boj s touto príšerou je vhodné vypiť Zlatú vlhu, ktorá prepožičiava odolnosť voči ich jedu, a taktiež si pripraviť Tancujúcu hviezdu alebo Čerpinové petardy, ktoré sú proti baziliškom mimoriadne účinné.

Lov: Edit

Koža baziliškov je veľmi cenná surovina pre výrobu slušivých topánok a dámskych kabeliek. Z tohoto dôvodu sa na ich lov vydáva množstvo mužov, ktorých odvaha je podporovaná chamtivosťou. Väčšina týchto lovcov končí smutným nezdarom, ale niektorým sa naozaj podarí svoju korisť premôcť, čo v posledných rokoch viedlo k značnému poklesu ich výskytu. Niektorí mágovia a drudi sa domnievajú, že baziliškovia by mali byť zahrnutý do zoznamu ohrozených druhov. Ostatní sú presvedčení, že títo mágovia a druidi úplne zošaleli.

Ciri - Bazilišok

Taktika v boji: Edit

Napriek ich vzhľadu, Baziliškovia sú ľahko zraniteľný znamením Ignit a inými druhmi horľavého zranenia ako napríklad petarda Tancujúca hviezda. Dobre načasovaná petarda alebo výbuch Ignitu dokáže nielen zhodiť lietajúceho baziliška na zem, ale dokáže odviesť pozornosť od toho, aby sa dokázal správne brániť. Sú skúsený vo využívaní ich krídiel a pazúrov na ich nohách.

Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.